Dorien Duijsings

Online Marketing specialist

✉: dorienduijsings@leadbouwers.nl
☎: 06-81800650

Hoe lang ben jij al actief in de marketing?
In november 2016 ben ik begonnen. Na mijn studie Communicatiewetenschap heb ik gesolliciteerd op online marketing functies. Zo ben ik uiteindelijk bij Leadbouwers terechtgekomen. Na één gesprek hebben we direct elkaar de hand geschud. Ik had dus meteen een goed gevoel bij Leadbouwers.

Wat doe jij bij Leadbouwers?
Ik doe binnen Leadbouwers eigenlijk een beetje van alles. Ik hou me bezig met het hele stukje online marketing voor met name onze klanten met online marketing abonnementen. Mijn hoofdtaak is het overzicht behouden. Een beetje projectmanagement dus. Ik zorg dat elke klant zo goed mogelijk wordt geholpen. Ook ben ik het aanspreekpunt voor veel klanten. Zij kunnen bij mij terecht met alle praktische vragen over hun website, hun campagnes, analytics of SEO optimalisatie.

Wat is het leukste aspect van jouw werk bij Leadbouwers?
Het niet iedere dag hetzelfde hoeven te doen. Elke dag ben ik met meerdere klanten bezig. Leadbouwers beheerst heel veel werkzaamheden in het online marketing-vlak en voert die allemaal uit. Die diversiteit in werkzaamheden vind ik dus erg leuk. Ook de diversiteit in klanten overigens: e-commerce, B2B, klein, groot. Daarnaast nog het contact met klanten. Het geeft voldoening als klanten positief zijn over onze hulp.

Oefen je nog wel eens een telefoontje voor het bellen? Waarom?
Voice mail berichten hoop ik altijd te kunnen mijden. Ik weet eigenlijk niet waarom. Bij telefoongesprekken zet ik meestal de hoofdonderwerpen van het gesprek even op papier. Als soort leidraad. Maar dat geldt ook voor een gewone bijeenkomst met een klant.

Wilde je altijd een online marketing specialist zijn?
Ik wilde vroeger altijd voor een reisbureau of als kassamedewerker werken. Dus nee. Maar sinds mijn studie ben ik me, natuurlijk, gaan verdiepen in banen. Het online marketing stukje kwam wel snel naar boven. Ik heb ook altijd wel een beetje gevoel voor techniek gehad. Tijdens een stage werkte ik veel in CMS en dat lag me goed. Dat komt in online marketing ook terug. Dat trok me dus wel aan.

En het communicatie-deel dan?
Bij de opendag van Communicatiewetenschap was ik meteen helemaal verkocht. Ze lieten reclames zien en hoe die zijn opgebouwd om te beïnvloeden. Dat beïnvloeden heeft me altijd wel gegrepen. Hoe je daarvoor tekst of beeld kan gebruiken. Niet alleen om te verkopen, maar ook gewoon om een standpunt of gedrag te veranderen. Dat beïnvloeden met communicatie vond ik altijd wel heel leuk.

Wat vind jij het leukst om te doen buiten werk?
Series kijken. En uit eten. Voornamelijk tapas. Of gewoon kleine gerechtjes, met lang tafelen. De keuken maakt me dan nog niet eens echt uit, zolang het maar gezellig is.

En ik hoorde dat jij geen koffie lust?
Ja, klopt. Dat lust ik niet. Ik ben het thee-monster.