Google Ads biedt de mogelijkheid om in korte tijd veel bezoekers naar je website te leiden, of juist om heel gericht te adverteren. Daarnaast zijn er steeds meer targeting mogelijkheden beschikbaar, waardoor je bezoekers in alle stadia van de customer journey kan bereiken. Wij adviseren over hoe je Google Ads het beste kan inzetten als integraal onderdeel van de marketingmix. Daarnaast verzorgen we de inrichting en het beheer van Ads campagnes.
Hoe werkt adverteren via Google Ads?
Het zoeknetwerk is het bekendste onderdeel van Google Ads. Hier kun je adverteren op zoekwoorden, zowel regionaal, nationaal of internationaal. De positie van je advertentie wordt bepaald door een biedsysteem, waarbij de relevantie en de kwaliteit van je zoekwoorden en advertentie centraal staat. Daarnaast biedt Google Ads specifieke advertentiemogelijkheden in het display netwerk zoals retargeting en Gmail Sponsored Promotions.
Google Ads implementatie en beheer
Wij denken met je mee over hoe Google Ads kan bijdragen aan het behalen van jouw doelstellingen. We beginnen met een analyse van de mogelijkheden. Op welke trefwoorden zoekt jouw doelgroep? Hoe kun je je onderscheiden van de concurrentie die ook adverteert?
Daarna richten we één of meerdere campagnes voor je in, of we nemen deze over van een ander bureau. We zorgen er ook voor dat de leads op jouw website worden gemeten; daarmee houden we bij welk rendement de Ads campagnes opleveren.
Na de inrichting sturen we voortdurend bij, want wij geloven in effectief adverteren. We verbeteren advertentieteksten en zetten zoekwoorden uit die geen leads opleveren. Zo haal jij het maximale uit jouw Ads campagnes. Bovendien bespreken we periodiek de resultaten.