Wat is conversie optimalisatie?
In de praktijk betekent conversies optimaliseren dat we ervoor zorgen dat er méér leads, offerte aanvragen, bestellingen of inschrijvingen voor je nieuwsbrief via je website komen. Zo bekijken we bijvoorbeeld welke knelpunten bezoekers ervaren als ze een product bestellen in jouw webshop. Maar we bekijken ook of het bestelproces niet te lang of juist te kort is. Voor bedrijven met een zakelijke doelgroep is conversie optimalisatie ook heel belangrijk. We bekijken welke conversiemogelijkheden er zijn en of deze genoeg zichtbaar zijn op de website. Daarnaast helpt de inzet van marketing automation software en de optimalisatie van de acties op jouw website, ook voor meer zakelijke leads.
De strategie achter conversies optimaliseren
De eerste stap in conversie optimalisatie heeft te maken met het onderzoeken van de prestaties van jouw website. Op basis van deze website statistieken onderzoeken we hoe jouw bezoeker zich gedraagt. Waar haken bezoekers af? Hoe navigeren ze over jouw website? Welke informatie bekijken bezoekers? Deze inzichten op basis van gebruikersdata combineren wij met onze kennis over bewezen overtuigingstechnieken. Dit levert waardevolle aanbevelingen op voor conversie optimalisatie. We richten ons vooral op kleine – maar waardevolle – aanpassingen, die je gemakkelijk kan toevoegen of wijzigen aan je website. Na het implementeren van deze aanbevelingen, meten we welk rendement de aanpassingen hebben opgeleverd.
- A/B testen
- Digitale winkelwagen verbeteren
- User feedback
- Usability analyse
- Implementatie van beoordelingssoftware