Doordat Facebook en Instagram onder hetzelfde moederbedrijf vallen, kun je met één druk op de knop je advertenties tonen aan zowel gebruikers op Facebook en Instagram. Ze bieden de mogelijkheid om advertenties te tonen gericht op jouw website, bedrijfspagina of app. De targeting mogelijkheden zijn uitgebreid. Zo kan je onder andere targeten op leeftijd, locatie, interesses en zelfs relatiestatus.
Hoe werkt adverteren via Facebook?
Facebook heeft een eigen advertentieplatform, Facebook Ads. Via dit platform kunnen wij advertenties maken en tonen in het (mobiele) nieuwsoverzicht van gebruikers. Tegelijkertijd kun je dezelfde advertentie ook op Instagram tonen, om het bereik van je advertentiecampagnes te vergroten. Dankzij Facebook remarketing kun je ervoor kiezen om bezoekers van jouw website te blijven bereiken, nadat ze jouw website verlaten.
Voordelen van adverteren via Facebook
- Extra overtuigingskracht dankzij sociale context
- Super gericht adverteren
- Zelf advertentiebudget bepalen
- Remarketing via Facebook
Adverteren op Facebook/Instagram implementatie en beheer
Wij adviseren over hoe adverteren op Facebook kan bijdragen aan het behalen van je doelstellingen. Wil je leads genereren, naamsbekenheid opbouwen of het bereik van jouw organische berichten vergroten? Daarna richten we één of meerdere campagnes voor je in. We zorgen er ook voor dat het resultaat van de campagnes wordt gemeten. Na de inrichting sturen we voortdurend bij, bijvoorbeeld door advertentievarianten die beter presteren, vaker te vertonen. Benieuwd naar alle mogelijkheden die Facebook advertising voor jou heeft?