Door middel van remarketing doelgroepen kan je heel effectief, tegen relatief lage kosten, precies de juiste doelgroep bereiken. Dat kan via tekstadvertenties, banners of videoadvertenties. In het zoeknetwerk van Google, op Facebook of met banners op bekende websites zoals nu.nl, telegraaf.nl of op YouTube. Zelfs dynamische banners zijn mogelijk, waarmee je bezochte producten of diensten kan laten terugkomen in de banner.
Hoe werkt remarketing?
Samen onderzoeken we eerst welke doelgroepen relevant zijn om opnieuw te bereiken. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die je website meer dan twee minuten bekeken hebben of degenen die gestart zijn met het doen van een aankoop, maar de aankoop uiteindelijk niet afgerond hebben. Het kan ook ingezet worden voor al jouw websitebezoekers, met bijvoorbeeld een algemene boodschap.
Daarna bepalen we welke boodschap we onder de aandacht brengen. Soms is die boodschap commercieel van aard, gericht op het doen van een aankoop of het invullen van een formulier. Echter kan de boodschap ook ingezet worden voor het vergroten van naamsbekendheid. Steeds vaker stemmen we de boodschap ook af op de fase van het aankoopproces waarin je bezoeker zich bevindt. In de oriëntatiefase tonen we een boodschap waarmee we jouw bezoeker inspireert en informeert over jouw product of dienstverlening. Tijdens de aankoopfase past een commerciële boodschap beter.
Verschillende kanalen
- Google Display Netwerk
- E-mail remarketing
- RLSA (remarketing via het zoeknetwerk van Google)
- Dynamische remarketing