Waar we met zoekmachine optimalisatie (SEO) jouw website beter vindbaar maken in de gratis zoekresultaten, richten we ons met zoekmachine adverteren (SEA) op de gesponsorde zoekresultaten. Zoekmachine adverteren kan op meerdere manieren. Het bekendste advertentieplatform is Google Ads. Daarmee kun jouw advertentie tonen bóven de gratis zoekresultaten. Zo kom je dus bovenaan in Google te staan. Via Google Ads kun je ook remarketing en display campagnes draaien. Ook Microsoft Advertising, het advertentieplatform van zoekmachine Bing, wordt steeds vaker benut.
Zoekmachine adverteren biedt dus meerdere mogelijkheden. Bij de keuze voor advertentiekanalen stellen wij relevantie en rendement altijd centraal. Het belangrijkste is om jouw doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal te bereiken. Daarnaast moet zoekmachine adverteren een goed rendement geven.
Hoe werkt zoekmachine adverteren?
Samen bespreken we de doelstellingen en het budget. Wij doen een uitgebreid zoekwoorden onderzoek, waarmee we het zoekgedrag van jouw doelgroep in kaart brengen. Daarna kiezen we de meest geschikte advertentiekanalen. Op basis van de bevindingen uit het zoekwoordenonderzoek schrijven we advertentieteksten. Zo zetten we jouw SEA campagne op. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat we het resultaat van de advertenties kunnen meten.
Ook na de inrichting zitten we niet stil. We evalueren campagnes regelmatig met jou; twee wekelijks, of maandelijks. Maar we bespreken niet alleen het resultaat. We bekijken ook of de advertenties nog passen bij de doelen en strategie die je nastreeft. Zo blijven je online advertentiecampagnes actueel en gaan ze steeds beter resultaat opleveren.