LinkedIn biedt de mogelijkheid om advertenties te tonen aan een selecte groep mensen. Er zijn diverse targeting mogelijkheden, zoals locatie, functietitel, branche, opleidingsniveau of lidmaatschap van groepen. Leadbouwers adviseert over hoe je adverteren op LinkedIn het beste kan inzetten als integraal onderdeel van de marketingmix. We richten LinkedIn campagnes in en monitoren voortdurend het resultaat.
Hoe werkt adverteren via LinkedIn?
LinkedIn heeft een eigen advertentieplatform, waarmee je gesponsorde updates en tekstadvertenties kan tonen aan gebruikers. Je betaalt per 1000 weergaves, of per klik. Dankzij het dashboard van LinkedIn kunnen we precies bijhouden hoeveel weergaves, reacties en kliks jouw advertenties krijgen. Mensen die op jouw advertentie klikken, komen op een pagina terecht die perfect aansluit bij de advertentie. Deze pagina optimaliseren wij voor leadgeneratie. Daardoor haal je maximaal resultaat uit adverteren op LinkedIn.
Voordelen van adverteren via LinkedIn
- Super gericht adverteren
- Zeer geschikt voor B2B
- Zelf advertentiebudget bepalen
- Kom eenvoudig in contact met prospects
- Ook kortlopende campagnes
- Website retargeting met LinkedIn. De bezoekers op je website targeten door middel van een advertentie in LinkedIn.
- Het importeren van e-mailadressen om zo mensen via LinkedIn te benaderen met je advertentie.
LinkedIn advertising implementatie en beheer
Wat zijn jouw doelstellingen? Op zoek naar meer klanten, naamsbekendheid, of wil je een nieuw product in de markt introduceren? Wij adviseren hoe LinkedIn kan bijdragen aan het realiseren van deze doelstellingen. We bepalen – zeer specifiek – de doelgroep van jouw LinkedIn advertenties. Daarna richten we één of meerdere campagnes voor je in. We monitoren het resultaat en optimaliseren de campagne voortdurend.