Zoekmachine optimalisatie SEO

Een website die goed vindbaar is in Google en andere zoekmachines. Daar zorgt zoekmachine optimalisatie voor. Belangrijk, want veel mensen beginnen hun zoektocht naar een product of dienst online.

Zoekmachine optimalisatie basisbeginselen

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. Dankzij zoekmachine optimalisatie krijg je betere posities in Google, waardoor je meer relevante bezoekers op je website krijgt.

SEO draait in de basis om drie elementen; content, techniek en links. Alle drie deze elementen zijn belangrijk voor een goede online vindbaarheid.

SEO Content

De inhoud van jouw website is een belangrijke factor voor zoekmachine optimalisatie. Google toont relevante zoekresultaten op basis van de zoekvraag van gebruikers. Websites die goed aansluiten bij iemands zoekvraag, komen hoger in de zoekmachines. Het is dan ook logisch dat de juiste zoekwoorden toevoegen op je website, de basis is voor online succes.

Om inzicht te geven in belangrijke zoekwoorden, voeren we een zoekwoordenonderzoek uit. We vertellen je welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt, maar ook hoe je deze zoekwoorden op je website kan inzetten, zodat je website zo hoog mogelijk scoort in Google.

Kennis over zoekwoorden, vormt de basis voor het schrijven van SEO teksten, titels en metadescriptions. Uiteindelijk monitoren we welk effect deze teksten hebben op de positie van jouw website in Google en het verkeer naar je website.

SEO Techniek

Jouw website wordt regelmatig gescand door Google. Het is dan van groot belang dat de techniek en structuur van je website in orde zijn. Tijdens een technische SEO analyse optimaliseren we jouw website voor diverse elementen, waaronder

  • Mobiel en browser vriendelijkheid
  • Site en url opbouw
  • Juistheid van redirects en canonicals
  • 404 errors
  • Gebruik van meta tags, markup en rich snippets
  • Snelheid
  • Juistheid van sitemaps en robots.txt
  • Duplicate en thin content

SEO Links

Op het internet verwijzen veel websites naar elkaar. Een externe website die jaar jouw eigen website verwijst is een teken van autoriteit. Google hecht veel waarde aan het aantal én de kwaliteit van inkomende links.

Met linkbuilding vergroot je het aantal en de kwaliteit van inkomende links. Dat heeft een positief effect op de positie van jouw website in Google. Allereerst brengen we je huidige linkprofiel in kaart. Daarmee controleren we of je geen schadelijke links ontvangt en of alle links naar de juiste pagina op jouw website verwijzen.

Daarna ontwikkelen we een linkbuilding strategie. Er zijn meerdere manieren om aan kwalitief goede links te komen. Vrijwel altijd kijken we naar de mogelijkheid om links te krijgen op goede startpagina’s, of in bedrijvengidsen. Een veelgebruikte techniek om links te krijgen, is het delen van goede, unieke content, zoals een whitepaper. Maar ook het benaderen van samenwerkingspartners, lokale relaties of scholen, vormt een mogelijkheid. Bovendien doen we onderzoek naar websites waar concurrenten een linkvermelding hebben. Dit zijn potentieel interessante websites om een link naar jouw website aan te vragen.

Weten wat zoekmachine optimalisatie voor jouw bedrijf kan betekenen? Doe de gratis SEO analyse!

Meer weten?

We nemen snel - meestal vandaag nog - contact op.

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht