Web analytics

Web analytics zijn onmisbaar om het rendement van online marketing campagnes mee te meten. Waar komen mijn bezoekers vandaan? Welke kanalen leveren rendement op?

Web analytics tools, zoals Google Analytics, meten wat bezoekers doen op jouw website en hoe ze jouw website gevonden hebben. Maar er wordt ook gemeten welke bezoekers een (contact)formulier hebben ingevuld. Daarmee krijgen we inzicht in de online kanalen die rendement, in de vorm van aankopen of contactverzoeken, opleveren. Deze schat aan informatie kun je vervolgens inzetten om online marketing campagnes of je website mee te optimaliseren.

Web analytics inrichting

Leadbouwers richt web analytics tools zoals Google Analytics of Google Tag Manager in. Indien nodig richten we ook geavanceerde onderdelen van Google Analytics in, zoals virtual pageviews, e-commerce of event tracking. Daarnaast zorgen we voor overzichtelijke dashboards en versturen we handige rapportages. Op die manier heb je zelf inzicht in de belangrijkste cijfers van je website.

Inzicht in website en campagnes

Tenslotte zetten we de belangrijkste inzichten voor je op een rij. Je krijgt advies over verbeteringen op je website of campagnes, waarmee je het resultaat van je website kan verhogen. Dat kan eenmalig, maar ook periodiek.

Meer weten?

We nemen snel - meestal vandaag nog - contact op.

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht