Zoekwoorden onderzoek

Een zoekwoordenanalyse vormt de basis voor online succes. We vertellen je welke zoektermen jouw doelgroep gebruikt, maar ook hoe je deze zoekwoorden op je website kan inzetten, zodat je website zo hoog mogelijk scoort in Google.

Met een zoekwoordenonderzoek kom je erachter welke woorden je doelgroep gebruikt en hoe vaak dit woord wordt gebruikt in zoekmachines. Zo kan het voorkomen dat een bepaalde zoekterm voor jou erg gebruikelijk is, terwijl een potentiële klant mogelijk met een synoniem zoekt. Hoe weet je nou of je het goede woord gebruikt? Behalve het zoekvolume, onderzoeken we in een keyword analyse ook hoe competitief zoekwoorden zijn. Ofwel, hoe snel kan mijn website een goede positie krijgen in Google voor dit zoekwoord? Ten slotte kijken we naar de mogelijke conversieratio van een zoekwoord. Deze laatste factor heeft vooral met de relevantie van het zoekwoord voor jouw product of dienst te maken.

Zoekwoordenonderzoek voor nieuwe én bestaande websites

Zoekwoordenonderzoek is de basis van een succesvolle website. Zowel voor nieuwe áls bestaande websites. Voor nieuwe websites vormt het een goed startpunt voor een gestructureerde website. Heb je het plan om je huidige site te optimaliseren? Ook dan is een keywordanalyse nuttig. We onderzoeken op welke zoekwoorden jouw website al goed scoort, maar ook welke zoektermen ontbreken op je website.

Hoe werkt een zoekwoordenanalyse?

We doen uitgebreid onderzoek naar woorden die jouw producten of diensten omschrijven. We onderzoeken ook welke termen concurrenten gebruiken. Tegelijkertijd onderzoeken we met behulp van de juiste tools welke zoektermen mensen gebruiken in Google. Alle relevante zoekwoorden groeperen we vervolgens per thema. Per zoekwoord laten we zien hoe vaak er maandelijks op gezocht wordt en of het een competitief zoekwoord is. Bovendien geven we ook inzicht in de huidige positie van jouw website voor deze zoekwoorden: de perfecte seo nulmeting.

Tenslotte ontvang je aanbevelingen over hoe je deze zoektermen op je website kan integreren. Dat kan in de vorm van een contentplan, waarin we per pagina aangeven welke zoektermen belangrijk zijn en waar je zoekwoorden aan je webteksten kan toevoegen.

Wat kom ik te weten?

  • Zoekvolume per maand
  • Keyword difficulty: moeilijkheidsgraad om goed te ranken in Google op schaal van 1 tot 100
  • CPC bod: kosten per klik in AdWords
  • Huidige positie website in Google

Zoekwoorden onderzoek laten uitvoeren?

We voeren zoekwoorden onderzoek uit voor bestaande én nieuwe websites. Zowel voor een volledige website, als onderdelen daarvan. Denk aan de introductie van een nieuwe productgroep, of dienst. Of wil je een blog schrijven, waarmee je écht bezoekers naar je website haalt? Laat een beknopt, maar praktisch zoekwoorden onderzoek uitvoeren.

Meer weten? Neem contact op. Binnen één werkdag ontvang je een offerte. Eerst een voorbeeld zoekwoordenonderzoek zien? Bel of mail gerust.

Meer weten?

We nemen snel - meestal vandaag nog - contact op.

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht