Wat kost adverteren op LinkedIn?

LinkedIn is een effectief B2B- advertentiekanaal om leads te generen. Veel bedrijven en hun medewerkers, potentiële leads dus, zijn regelmatig op LinkedIn te vinden. Dankzij de uitgebreide targeting mogelijkheden van LinkedIn kun je jouw online doelgroep bovendien heel gericht bereiken. Jouw advertentie wordt alleen getoond aan mensen die voor jouw bedrijf of boodschap relevant zijn. Hierdoor kun je bijvoorbeeld jouw lokale vindbaarheid vergroten of jouw merkbekendheid bij een specifieke leeftijdsgroep versterken. Neem zeker even contact met ons op als je graag meer wilt weten over de mogelijkheden voor jouw bedrijf! Hierbij ook nog wel belangrijk om te weten: welke kosten brengt het gericht adverteren op LinkedIn dan met zich mee?

Adverteren op LinkedIn: het biedingssysteem van LinkedIn

De prijs van een advertentie op LinkedIn is afhankelijk van de doelgroep die je wilt bereiken. LinkedIn werkt namelijk met een biedingssysteem. LinkedIn geeft naar aanleiding van jouw doelgroepkeuze een bodinschatting. Vervolgens kies je hierbij zelf of je hoger of lager dan deze bodinschatting wilt bieden. Over het algemeen geldt. hHoe hoger je biedt, hoe meer weergaven en klikken een advertentie op LinkedIn kan opleveren.

Het is mogelijk om te betalen per 1000 weergaven, dit wordt CPM genoemd: costs per mille/thousand. Je kunt er ook voor kiezen om per klik te betalen, dit heet CPC: costs per click. Je betaalt op LinkedIn altijd minimaal $2 voor 1000 weergaven of voor één klik. Misschien klinkt dat als een hoog bedrag, de kosten verdienen zich echter vaak terug. Dit heeft alles te maken met de specifieke targeting mogelijkheden, waarbij de doelgroep gericht bereikt wordt en zinloze weergaven en klikken hierdoor vermeden worden.

Wat kost LinkedIn- adverteren voor mijn bedrijf?

Het is voor ons niet mogelijk om een vaststaand en eenduidig bedrag aan kosten te noemen voor het adverteren op LinkedIn. De kosten heb je namelijk helemaal zelf in de hand. Hoe kleiner de doelgroep voor de advertentie, hoe lager de advertentiekosten. Hoe meer mensen jouw advertentie zien (weergaven) of openen (klikken), hoe groter het prijskaartje. Maar in ruil daarvoor dus ook meer en kwalitatief betere leadgeneratie! Om toch een prijsindicatie te geven: gemiddeld besteden MKB- bedrijven circa tussen de €150,- en €500,- per maand aan het adverteren op LinkedIn

Onze tips om zo efficiënt mogelijk te adverteren op LinkedIn

Wij begrijpen dat je liever geen onnodige kosten maakt. Daarom geven wij je graag drie tips om de advertentiekosten zo ver mogelijk te beperken, zonder aan rendement te verliezen.

1. Keuze van de doelgroep

Zoals eerder aangegeven, betaal je minder als de advertentie aan een kleinere doelgroep getoond wordt. Maar je wilt natuurlijk ook geen potentiële leads uitsluiten, alleen omdat het dan goedkoper is. Je wilt juist de irrelevante mensen uitsluiten. De doelgroepselectie is daarom erg belangrijk. Wij raden aan om de doelgroep bijvoorbeeld op functietitel samen te stellen. De doelgroep is dan klein en gericht, terwijl je wel die mensen bereikt die jij graag wilt bereiken. Let er hier wel op dat de bodinschattingen door LinkedIn hoger zijn bij een selectie van ceo’s dan bij een selectie van stagiaires of trainees. Het kan ook bevorderlijk zijn om de doelgroep bijvoorbeeld te filteren op studierichting, senioriteit, locatie of vaardigheden. Hulp nodig bij het bepalen welke doelgroep bij jouw advertentie past? Wij helpen u graag!

2. Maximaal budget instellen

Vergeet niet bij het instellen van de campagne en advertenties op LinkedIn om een dagbudget en een totaalbudget in te stellen! Op deze manier heb je altijd overzicht op jouw uitgaven en kun je geen onvoorziene kosten maken.

3. Audience Matching

LinkedIn biedt nog een andere optie aan om een doelgroep te selecteren, namelijk Audience Matching. Met Audience Matching kun je die mensen bereiken, die ooit al bij jouw klanten of (potentiële) leads hoorden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een database met e-mailadressen als doelgroep te uploaden (contact targeting) of om mensen die (een bepaalde pagina van) jouw website al eens bezocht hebben nu als doelgroep te selecteren (website retargeting).

Wilt u graag meer weten over adverteren op LinkedIn? Neem contact met ons op! Het team van Leadbouwers heeft veel ervaring met het opzetten van kwalitatief goede LinkedIn campagnes, die genoeg opleveren om de kosten te doen vergeten.

De nieuwste blogs per e-mail ontvangen?

Geen reacties

Plaats een reactie

Meer blogs