Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat jouw bezoekers zoveel mogelijk rendement opleveren. Door het verbeteren van de overtuigingskracht van jouw website krijg je meer klanten of leads.

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimaliseren is het aanpassen van je website, zodat deze meer oplevert. We zorgen ervoor dat je meer rendement haalt uit de bezoekers die je al hebt. Het mooie is dat kleine aanpassingen een verbetering op kunnen leveren voor de lange termijn.
In praktijk betekent conversie optimaliseren dat we ervoor zorgen dat er méér leads, offerte aanvragen, bestellingen of inschrijvingen voor je nieuwsbrief via je website komen. Zo bekijken we bijvoorbeeld welke knelpunten bezoekers ervaren als ze een product bestellen in jouw webshop. Maar we bekijken ook of het bestelproces niet te lang, of juist te kort is. Bedrijven met een zakelijke doelgroep helpen we ook met conversie optimaliseren. Door de inzet van marketing automation software en de optimalisatie van de acties op jouw website, zorgen we voor meer zakelijke leads.

Conversie optimaliseren door Leadbouwers?

De eerste stap in conversie optimalisatie heeft te maken met het onderzoeken van de prestaties van jouw website. Op basis van deze website statistieken onderzoeken we hoe jouw bezoeker zich gedraagt. Waar haken bezoekers af? Hoe navigeren ze over jouw website? Welke informatie bekijken bezoekers? Deze inzichten op basis van gebruikersdata combineren wij met onze kennis over bewezen overtuigingstechnieken. Dit levert waardevolle aanbevelingen op voor conversie optimalisatie. We richten ons vooral op kleine – maar waardevolle – aanpassingen, die je gemakkelijk kan toevoegen of wijzigen aan je website. Na het implementeren van deze aanbevelingen, meten we welk rendement de aanpassingen hebben opgeleverd.

Optimalisatie van conversie voor onze klanten

  • A/B testen
  • Digitale winkelwagen verbeteren
  • User feedback
  • Usability analyse
  • Implementatie van beoordelingssoftware

Meer weten?

We nemen snel - meestal vandaag nog - contact op.

Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht